Internet rządzi się swoimi prawami. Tu nic nie jest przypadkowe, szczególnie w kwestii pozycjonowania, promowania serwisów. Wciąż jedną z najskuteczniejszych metod jest umieszczanie publikacji tematycznych w różnych miejscach sieci. Nie chodzi tu jednak o jakieś tam teksty z linkami do serwisu. Musi się to opierać na merytorycznych artykułach, które faktycznie wnoszą jakąś konkretną wiedzą. Takie artykuły, nie mogą zawierać błędów, przekłamań czy treści niezgodnych z prawem. Zresztą opłaca się publikować tylko na dobrych serwisach, a takie nie akceptują tekstów złej jakości.
Tekst powinien w sposób nienachalny zachęcać do zapoznania się z jakąś ofertą, czy też po prostu ją przybliżać w taki sposób, by potencjalny klient, zrozumiał, dlatego jest to dla niego korzystne i z czym się wiąże. Dobrym zabiegiem związanym z pozycjonowaniem jest prowadzenie bloga więcej jest tu. Tam można w pełni prezentować ciekawsze elementy oferty, aktualności. Na blogu warto pozwolić się wypowiadać innym użytkownikom sieci. Taka otwartość popłaca. Społeczność internetowa lubi się wypowiadać. Osoba, która ma możliwość komentowania wpisu na blogu, czuje, że jest ważna, że jej zdanie jest ważne.
Mając takie poczucie, nie tylko będzie sama korzystać z promowanej oferty, ale często nawet nieświadomie, będzie ją polecać innym. W przypadku oferty sklepów internetowych, ciekawym zabiegiem promującym jest nawiązanie współpracy z serwisami, które pozwalają zamieszczać opinie użytkowników o danym sklepie. W tej chwili jest kilka liczących się serwisów opiniotwórczych. Warto by na nich były również korzystne opinie o naszej ofercie. Inne skuteczne sposoby pozycjonowania? Przede wszystkim programy partnerskie, które jednak są stosunkowo kosztowne. Mailing jest już mniej skuteczny, przeważnie oznaczane są takie maile promujące ofertę jako spam.
Nawet najbardziej pomysłowa oferta handlowa nie przyniesie rezultatu,gdy nie jest przeczytana. Podobnie zresztą jak zbyt nachalne banery, które przeszkadzają w przeglądaniu stron,one również wcale już tak dobrze nie działają na klientów. Prawda jest taka, że im bardziej wymagająca jest grupa docelowa, do której chcemy trafić z ofertą, tym trudniej jest promować się w sieci. Właściwie działają wtedy jedynie wspomniane n początku tematyczne publikacje oraz prowadzone blogi, ewentualnie funpage na serwisach społecznościowych.
© 2012 – 2015, admin. Wszelkie prawa zastrzeżone.